Thursday 23 August 2012

Kalam Allah

Assalamualaikum,

                       

                          Aku pasti sebagai umat islam kalian pasti pernah membaca
                          Kalam Allah walaupun sekali seumur hidup atau kalian
                          cuba memahami isi yang terkandung dalam Al-Quran .
                          Bagi aku sejahat-jahat manusia sekali pun dia pasti
                          pernah menatap dan membaca Al-Quran kerna ayat-ayat
                          suci yang terdapat di dalam Kalam Allah ini mampu
                          mengubah kehidupan seseorang itu dalam sekelip mata .
                          Jika tidak masakan penganut agama lain tertarik dengan
                          agama islam ini , sehingga mereka sanggup menganuti
                          agama islam walaupun terpaksa menempuh pelbagai
                          halangan . Sebagai contoh Loo Joo Yee yang baru
                          berusia 18 tahun saat dia memeluk agama islam .

                          Membaca kisah gadis cina Muslim ini hati ku tersentuh
                          bahkan mengalir air mata aku membaca kisahnya .
                          Dengan itu buatkan aku rasa bersyukur kerna
                          dilahirkan sebagai umat islam .
                          Alhamdulillah
           
                          Sekarang aku cuba memahami isi kandungan Kalam
                          Allah ini dengan membaca tafsiran Al-Quran .
                          Jujur aku katakan sungguh aku takut tatkala membaca
                          tafsiran tersebut kerna terasa kerdil diri ini , aku
                          menginginkan syurga tapi aku bukanlah gadis solehah
                          yang punya iman yang kukuh .

                          Aku hanyalah gadis yang sering lupa , sering leka
                          dengan tipu daya dunia . Siapa aku untuk meminta
                          Syurga kepada-Mu , tapi aku bersyukur diusia 18
                          tahun sudah wujud keinsafan dalam diri ku ini .
                          Alhamdulillah .
                          Ingin sekali aku mengenakan pakaian yang
                          menutup aurat seperti gadis-gadis yang bersekolah
                          agama . Sejuk mata memandang . Insya Allah doakan
                          supaya aku mampu menjadi gadis solehah suatu hari
                          nanti .

                          Mulai sekarang aku akan jadikan Kalam Allah ini
                          sebagai pegangan seumur hidup ku . Jalani kehidupan
                          berlandaskan Kalam Allah . Tidak dapat ku bayangkan
                          bertapa indahnya kehidupan seperti itu .

                       

                        
                       
                          Al-Quran yang ku baca dari usia 8 tahun dan aku masih
                          lagi membaca Al-Quran ini sehingga kini . Alhamdulillah

                          Jauh di sudut hati aku tidak mahu menjadi hamba-Nya
                          yang tiada pegangan yang nyata , yang hanyut dalam
                          arus dunia yang sementara ini . Ya Allah jauhilah aku
                          dan mereka daripada tergolong dalam golongan ini .
                          Amin .

                          Ingin ku kongsikan cerita ku ketika berada di tingkatan
                          5, satu hari ustaz yang mengajar kami menyuruh salah
                          seorang di antara kami membaca surah yang terdapat
                          di dalam buku teks pendidikan agama islam , tapi
                          semuanya tunduk tersipu-sipu malu sebagai tanda
                          tidak mahu membaca surah tersebut , lelaki atau
                          perempuan semuanya sama tiada seorang pun yang
                          mahu membaca surah tersebut termasuklah aku .
                          Akhirnya ustaz sendirilah yang membaca surah tersebut.
                          Sekarang tatkala aku teringatkan saat itu , barulah aku
                          sedar yang kami tidak punya kefahaman yang tinggi
                          tentang Kalam Allah ini .
                          Aku yakin kalian juga pasti pernah mengalami detik
                          seperti aku juga . Aku terfikir kenapa kami perlu malu
                          membaca ayat-ayat suci Allah ini , sedangkan jika
                          disuruh menyanyi lagu , wah bukan main kuat suara
                          dikeluarkan . Fikir-fikirkanlah

                         Semoga aku dan kalian sentiasa berada dalam landasan
                         yang benar . Insya Allah .




Much love,
Strengthen Iman And Undergo Life Patiently,
Assalamualaikum .
                     
                       
             

No comments:

Post a Comment