Wednesday 22 August 2012

Salam Aidilfitri

Assalamualaikum,



                        Bulan Ramadan sudah berlalu kini Syawal pula menjelma .
                        Ramadan memberi seribu makna kepada seluruh umat
                        islam, bulan yang mana kita berkejar-kejar melakukan
                        ibadah wajib dan sunat . Bak kata orang bulan untuk
                        menyucikan diri , kita bukanlah manusia yang sempurna
                        pasti ada juga kita lakukan perkara yang dilarang-Nya ,
                        jadi bagi aku dengan tibanya bulan Ramadan kita perlu
                        bersungguh-sungguh melakukan ibadah .
                        Tapi bulan Ramadan telah berlalu pergi , hanya
                        kita sahaja yang tahu seberapa bagus amalan yang kita
                        telah lakukan . 
                        Aku doakan semoga amalan yanag kalian lakukan di
                        bulan Ramadan diterima oleh Allah S.W.T . Amin

                        Nah , sekarang giliran Syawal pula mengunjungi kita ,
                        dan hari ini Syawal yang ke-4 . Sepastinya sebelum
                        kedatangan Syawal ini kalian telah melakukan pelbagai
                        persiapan untuk bulan Syawal , begitu juga aku ,
                        shopping sana sini sampaikan tak sedar duit dalam
                        kocek habis begitu sahaja . Terniat juga dalam diri ku
                        untuk beraya dengan sederhana sahaja tapi aku hanya
                        wanita biasa yang punya 9 nafsu , tidak dapat menahan
                        diri ku daripada menyukai benda-benda yang cantik .
                        Itulah wanita , ciptaan Allah S.W.T .
                        
                        Syawal tahun ini tidak semeriah tahun sebelumnya ,
                        tahun ini terasa sedikit sepi mungkin kerana ramai
                        rakan-rakan ku yang pulang ke kampung halaman
                        masing-masing . Tapi tidak mengapa aku bersyukur
                        kerana masih dapat beraya dengan rakan-rakan ku yang
                        lain. Alhamdulillah
                        
                        ouh ya , walaupun aku sudah menjangkau usia 18 tahun
                        aku masih lagi diberi duit raya . wah seronok rasanya
                        tapi rasa malu lebih menebal daripada keseronokan ,
                        mungkin itu pertanda aku sudah dewasa .
                        Dewasakah aku ?
                       
               
                        Bagi pelajar tingkatan 6 kami hanya diberi cuti selama
                        1 minggu aku berdoa agar hari-hari aku dalam menjalani
                        saat-saat tingkatan 6 selepas ini dipermudahkan dan
                        semoga aku lebih menghargai masa kerna sudah banyak
                        kerja yang tertangguh akibat daripada sikap ku yang
                        sering lalai . Amin

                        Insyaallah semoga kalian menjalani Syawal dengan
                        meriah tapi jangan lupa kepada umat islam yang dalam
                        kesusahan .

                      

                       Jujur aku katakan saat ini terbit rasa keinsafan dalam diri
                       ku , mungkin disebabkan pembacaan ku disebuah laman
                       sesawang yang namapenulisnya ku rahsiakan disini
                       kerna penulis tersebut cukup terkenal , malu pula aku
                       hendak tulis disini . 
                       Semoga aku dapat menjadi seorang wanita yang solehah
                       suatu hari nanti
                       Insya Allah .


                      Salam Aidilfitri buat semua maaf zahir dan batin .
                    



see you again , much love ,
Strengthen iman and undergo life patiently
Assalamualaikum .
                       

                     

No comments:

Post a Comment