Saturday 23 November 2013

When The Year Change....

Assalamualaikum



Finally i'm done with my STPM examination. huhh .
Lega tidak terkatalah.
One more thing, tahun ini adalah tahun terakhir aku bergelar remaja.
O My Allah, macam tak percaya yang tahun depan aku akan bergelar gadis 20 an.
OMG !!!
Walaupun 20 tahun itu still dalam peringkat umur remaja but apa ertinya remaja without "teen" 
dibelakang pronunciation umur aku, yang sebelum ini "nineteen" akan berubah kepada
"twenty" .
OHH my sudah tak boleh nak feeling teenager dah !!

All in all, aku happy sebab lepas ini aku akan berada dalam stage baru dalam hidup aku.
So hopefully, aku akan lebih bersikap seperti seorang WANITA .
Acecehhh, terasa ala-ala Diva pula :D

Memandangkan tahun depan aku sudah tidak bergelar seorang pelajar sekolah lagi, jadi
aku sekarang dalam proses mencari kerja.
It's no, no untuk aku menanam anggur sepanjang bercuti.
WHOOO
itu pekerjaan yang sangat tidak produktif !!

Tapi Ya Allah, SUSAH sangat nak cari kerja, walau bagaimana pun, aku tidak akan berputus asa
and aku akan mencari kerja sampai aku dapat !!!
Bersemangat ke idok :D

Aku berazam kalau aku dapat kerja nanti, aku akan simpan half of my salary
sebagai simpanan untuk aku further degree study aku nanti.
Biarpun parents aku boleh tanggung aku untuk further study tapi
memang impian aku untuk further degree study aku menggunakan duit aku sendiri.
INDEPENDENT !!

Insha Allah, rezeki Allah itu sentiasa ada!! Cumanya kalau nak dapat rezeki itu kena usaha lebihlah.
Whatever happen i always believe in Allah :)

Hari ini aku macam tak ada kerja sangat (memang tak ada kerja pun) !!
So aku sajalah buat research sikit tentang course yang aku nak ambik nanti.
(semangat..result pun tak keluar lagi) !!
Setakat ini UMS sangat-sangat menarik perhatian aku sebab semua kos yang aku nak semua ada .
Antaranya, Bach. of Islamic Finance and Bach. of International Finance.
Haaa nampak tidak minat aku. Memang ke arah Kewangan.
Aku memang suka finance seronok habaq hang !!

Jadi kepada yang membaca tolong doakan result aku GEMPAK !!
Supaya tercapai impian aku untuk further study dalam kos ini.

Thank u.



Stay cool and keep smiling :)
Nurbani Nasir












No comments:

Post a Comment